System Zwierząt Domowych

Nowa aktualizacja 15.5 wprowadzi do gry zupełnie nowy System Zwierzaków Domowych. Z niektórych bossów będzie można zdobyć specjalne jajka. Jeśli będziecie o te jajka dbać to w nagrodę będziecie mogli wyhodować z niego zwierzaka, który będzie Wam towarzyszył w grze i którego będzie można rozwijać oraz szkolić!
Pokażcie ilu wśród Was jest FIGHTER'ÓW
a ilu wielbicieli DESKOROLEK

Wraz z 15.5 zostaną wprowadzone pierwsze cztery zwierzątka pod postacią małych bossów. Podczas hodowli i karmienia, każde z nich będzie mogło osiągnąć poziom od 40 do 80. Od momentu osiągnięcia przez zwierzaka etapu dzielnego, będzie można szkolić go na bohatera, a gdy stanie się bohaterem to przy pomocy dedykowanych ksiąg nadal będzie można rozwijać jego umiejętności aby stał się jeszcze potężniejszy. Zwierzak będzie mógł rozwijać trzy umiejętności (aktywnych i pasywnych), których zadaniem będzie wspieranie w walce właściciela zwierzaka. Proszę również mieć na uwadze, że można posiadać wiele zwierzaków.

Informacje ogólne

Jak wspomniano wcześniej System Zwierząt Domowych, nazywany również "Systemem Petów", został wprowadzony wraz z aktualizacją klienta 15.4. Dzięki temu możemy zdobyć prześliczne zwierzątko, które wymaga od Nas troskliwej opieki. Na chwilę obecną zostało wprowadzonych siedem malutkich petów, a są to:
  • Mały Małpiszon (pieczęć) 
  • Mały Pająk (pieczęć) 
  • Mały Razador (pieczęć) 
  • Mała Nemere (pieczęć)
  • Niebieski Mały Smok (pieczęć)
  • Mała Meley (pieczęć)
  • Mały Baashido (pieczęć)

Pochodzenie

Każde z tych siedmiu jaj jest dostępne w grze. Aby je zdobyć należy zabić odpowiednie potwory, bądź z odrobiną szczęścia zdobyć ze Skrzyni Srebrnej i Złotej Okey, Tomboli, Koła Losu, Skrzyni Adamant, Skrzyni Babilonu Poziom 9, Eventów.

JajkoPieczęćZwierzątkoPochodzenieŻywotność jaja
Jajo Małpiszona.png
Mały Małpiszon (pieczęć).png
Mały Małpiszon.png,
Skalista MałpaChodząca MałpaLord MałpTombolaSrebrna Skrzynia Okey
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Jajo Pająka.png
Mały Pająk (pieczęć).png
Mały Pająk.png,
Baronówna PająkówTombolaSrebrna Skrzynia Okey
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Jajo Razadora.png
Mały Razador (pieczęć).png
Mały Razador.png
RazadorTombolaSkrzynia AdamantSkrzynia Babilonu Poziom 9Srebrna Skrzynia OkeyZłota Skrzynia Okey
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Jajo Nemere.png
Mała Nemere (pieczęć).png
Mała Nemere.png
NemereTombolaSrebrna Skrzynia OkeyZłota Skrzynia OkeySkrzynia Adamant
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Niebieskie Jajo Smoka.png
Niebieski Mały Smok (pieczęć).png
Niebieski Mały Smok.png
Złota Skrzynia OkeyKoło LosuLoteria Tombola
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Czerwone Jajo Smoka.png
Mała Meley (pieczęć).png
Mała Meley.png
Skrzynia Królowej Meley
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Jajo Baashido.png
Mały Baashido (pieczęć).png
Mały Baashido.png
Nagonka na Potwory (event zimowy 2017)
7 dni - czas upływa niezależnie od tego, czy jesteśmy zalogowani w grze
Nazewnictwo

Aby nadać imię swojemu zwierzaczkowi, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na jajko w naszym ekwipunku. Po tej czynności pojawi się okno o nazwie "Inkubator". Teraz bez problemu możesz nadać mu nazwę za drobną opłatą 100.000 Yang

  • Nazwa peta musi zawierać od 4 do 20 znaków;
  • Po kliknięciu na jajko w oknie o nazwie "Inkubator" ukaże się domyślna nazwa peta. Te nazwę można zmienić klikając w pole edycji nazwy;
  • Jeżeli nick będzie za krótki to pojawi się odpowiednia informacja na czacie, jeżeli będzie zawierał np.: słowa niecenzuralne ukaże się komunikat: "Proszę wybrać inną nazwę";
  • Nazwa peta może być taka sama, jak innego gracza - nie ma informacji, że nazwa jest już zajęta (jak w przypadku zakładania nowych postaci);
  • Jeżeli nie masz odpowiedniej ilości Yang, aby nadać imię swojemu pupilkowi, ukaże się na czacie następująca informacja: "nie masz wystarczająco dużo Yang"
  • Możesz zmienić nazwę swojemu zwierzakowi za pomocą Pergaminu Nazwy Zwierzaka dostępnego w Item-Shop za 49 SM.

Informacje o zwierzaku - graficzny interfejs peta
  • Aby przywołać zwierzaka należy nacisnąć na jego pieczęć;
  • Aby otworzyć "menu" peta należy nacisnąć przycisk P:
  • Menu prezentuje się w sposób następujący:

Opis
  • W lewym górnym rogu znajduje się ikona, która przedstawia pieczęć zwierzątka;
  • Pierwsza linia ukazuje rozwój zwierzaka;
  • Druga linia - ukazuję imię/nazwę peta;
  • Poziom - level danego zwierzaka - max. 105 lvl
  • Doświadczenie - pokazuje Nam ilość doświadczenia peta
  • Wiek - ukazuję wiek zwierzątka;
  • Czas trwania - czerwony pasek wskazuje poziom pozostałego życia zwierzęcia;
  • Nakarm - umożliwia nakarmienie swojej małej pociechy. Należy kliknąć na ten przycisk i przeciągnąć pożywnie w otwarte okno;
  • Rozwój - przycisk, który pozwala rozwijać swoje zwierzę;
  • Przedmiot EXP
  • Bonusy - dostarczane są losowo podczas narodzin zwierzaka:
  1. PZ;
  2. PE;
  3. obrona;
  • Umiejętności - zwierzę może mieć maksymalnie 3 umiejętności;
Uwaga! Wartość bonusów peta (PŻ, PE, obrona) - wzrasta losowo w raz z wiekiem i poziomem zwierzątka.

Czas trwania peta
  • Czas trwania Peta ukazuję się na pasku interfejsu. 
  • Czas trwania Peta jest losowy, który nalicza się od narodzin zwierzątka.
Odżywianie

Aby Nasze zwierzątko rosło w siłę, musimy je systematycznie odżywiać. W tym celu należy wejść w okno interfejsu peta (poprzez kliknięcie literki "P") i wyszukać opcję "Nakarm". Po naciśnięciu myszką otworzy się następujące okno:
  • Pole 3x3 umożliwiające nakarmienie peta, a tym samym przedłużenie jego żywotności.
  • Peta możesz nakarmić innym jajem.
  • Wartość odzysku żywotności peta uzależniona jest od rodzaju jaja.
  • Po narodzeniu zwierzątka, pasek żywotności jest maxymalny, co oznacza, że pet nie będzie chciał w tym momencie spożywać pożywienia.
Śmierć zwierzaka

Gdy czas trwania zwierzaka dojdzie do zera, ten umiera. Aby ożywić peta, należy zakupić przedmiot o nazwie Odżywka. Przywraca czas trwania zwierzątka do 50% Karmienie zwierząt odżywką polega na przeciągnięciu lewym przyciskiem myszy odżywki na pieczęć zwierzaka w ekwipunku. Błędem jest przeciąganie na przywołanego peta lub poprzez użycie opcji: Nakarm.

Doświadczenie Peta
Poziom
  • Aktualnie zwierze może osiągnąć maksymalnie 105 poziom
  • Nie jest możliwe, aby poziom peta przekroczył poziom właściciela. 

Doświadczenie
  • Przywołane zwierzątko w przypadku śmierci postaci traci expa wraz z właścicielem.
  • Pierwsze 4 kulki doświadczenia w kolorze czerwonym zdobywa się poprzez zabijanie potworów z przywołanym petem. 
  • Pierwsza kulka, o kolorze czerwonym zawiera 22.75% doświadczenia, druga 45,25%, trzecia 68,25% i czwarta 91%. 
  • Doświadczenie potrzebne do wbicia kolejnej, niebieskiej kulki zdobywa się poprzez umieszczenie niepotrzebnych przedmiotów w oknie "Przedmiot EXP". Przedmioty oddane na ten cel znikają!
  • Efekty wizualne zdobywanego przez zwierzątko doświadczenia są takie same jak w przypadku postaci.
Podobnie jak normalne postacie, zwierzęta mają "doświadczenie w kulce", reprezentujące ich obecne doświadczenie.

Czerwone kule Działają na podobnej zasadzie jak kulka doświadczenia na postaci. Jedynym wyjątkiem jest to, że kule nie stanowią 25%, 50%, 75% i 100% doświadczenia, ale 22,75%, 45,25%, 68,25%, 91%. Doświadczenie można również zdobyć dzięki użyciu Smakołyk+, który dodaje 5% DOŚ do zwierzaka. Kiedy zwierzę osiąga już te kamienie milowe, pod jego stopą pojawia się promienny okrąg (tak jak w przypadku postaci).

Niebieskie kula Nie może być wypełniona doświadczeniem zabitych potworów, ale poprzez poświęcenie sprzętu lub Smakołyk. Liczba doświadczenia, jakie zwierzę otrzymuje za przedmiot ofiarny, może się różnić w zależności od przedmiotu. Przedmioty nie mają wpływu na wyższy bonusowy grosz, ale tylko na kwotę otrzymanego DOŚ, zgodnie z kwotą, za którą przedmiot zostanie sprzedany u NPC (2 yang = 1 punkt DOŚ pet)

UWAGA!!! Jeśli zwierzę przypadkowo nakarmi się rzadkim przedmiotem, można go odzyskać. Pisząc zgłoszenie poprzez Support.
Taka pomoc jest dozwolona tylko raz!

Rozwój peta - ewolucja

Nasze zwierzątko może osiągnąć kilka etapów w swoim życiu. Pierwsza ewolucja (etap) zaczyna się na poziomie 40-stym a drugi na 80-tym. Jeżeli Nasz pet ma wymagany poziom do ewolucji, potrzebne są nam specjalne przedmioty:

EtapPoziomPrzedmioty potrzebne do osiągnięcia następnego poziomu ewolucji
Młody
1-40
BRAK
Dziki
41-80
Młody zwierzak z 40 poziomem i pełnym doświadczeniem
10x 
Czarne Tło.png
Księga Młodego Zwierza.png
 Księga Młodego Zwierza, 10x 
Czarne Tło.png
Ozdobna Spinka Do Włosów.png
 Ozdobna Spinka Do Włosów, 5x 
Czarne Tło.png
Kawałek Lodu +.png
 Kawałek Lodu +,
5x 
Czarne Tło.png
Czarny Uniform +.png
 Czarny Uniform +, 10x 
Czarne Tło.png
Biała Wstęga +.png
 Biała Wstęga +, 10x 
Czarne Tło.png
Worek Z Pajęczymi Jajami.png
 Worek Z Pajęczymi Jajami, 10x 
Czarne Tło.png
Shuriken.png
 Shuriken
Dzielny
81-105
Dziki zwierzak z 80 poziomem i pełnym doświadczeniem
10x Księga dzikiego zwierza.png Księga Dzikiego Zwierza, 2x 
Czarne Tło.png
Krwawa Perła.png
 Krwawa Perła, 10x 
Czarne Tło.png
Ornament.png
 Ornament, 10x 
Czarne Tło.png
Krem Do Twarzy.png
 Krem Do Twarzy,
10x 
Czarne Tło.png
Futro Yeti +.png
 Futro Yeti +, 10x 
Czarne Tło.png
Kłąb.png
 Kłąb, 5x 
Czarne Tło.png
Księga Klątw +.png
 Księga Klątw +
Bohaterski
81+
Dzielny zwierzak z 81+ poziomem i 30 dniowym wiekiem
10x 
Czarne Tło.png
Księga Dzielnego Zwierza.png
 Księga Dzielnego Zwierza, 10x 
Czarne Tło.png
Nieznane Lekarstwo +.png
 Nieznane Lekarstwo +, 10x 
Czarne Tło.png
Ząb Orka +.png
 Ząb Orka +,
10x 
Czarne Tło.png
Pamiątka Po Demonie +.png
 Pamiątka Po Demonie +, 2x 
Czarne Tło.png
Biała Perła.png
 Biała Perła, 2x 
Czarne Tło.png
Niebieska Perła.png
 Niebieska Perła, 5x 
Czarne Tło.png
Niebieski Rzemyk.png
 Niebieski Rzemyk

Umiejętności
  • Skrzynia Ksiąg Zwierza
  • Istnieje 18 różnych umiejętności. 
  • Zwierzę może się szkolić po osiągnięciu 81 poziomu. 
  • Umiejętności dzielą się na aktywne i pasywne. 
  • Rozwinięcie każdej umiejętności wymaga wkładu w postaci yang. 
  • Umiejętność można rozwinąć do poziomu 20.
  • Każde szkolenie kosztuje 2 000 000 yang. Nauka z umiejętnościami i ich późniejszą poprawą nie może zawieść.
  • Możesz cofnąć wszystkie wyuczone umiejętności peta przy pomocy Reverti Zwierza lub jedną umiejętność Revertus Zwierza.
Księgi Umiejętności

IkonaKsięgaEfektOpis umiejętności
OdpornoscPet.pngKsięga.png Odporność (ninja)PasywnyUmiejętność podnosi Twoją odporność na ataki ninja.
OdpornoscPet.pngKsięga.png Odporność (sura)PasywnyUmiejętność podnosi Twoją odporność na ataki sury.
OdpornoscPet.pngKsięga.png Odporność (szaman)PasywnyUmiejętność podnosi Twoją odporność na ataki szamana.
OdpornoscPet.pngKsięga.png Odporność (wojownik)PasywnyUmiejętność podnosi Twoją odporność na ataki wojownika.
OdpornoscPet.pngKsięga.png Odporność (likan)PasywnyUmiejętność podnosi Twoją odporność na ataki likana.
Ducha.pngKsięga.png Księga DuchaPasywnyDzięki tej umiejętności zwierzak może kraść wrogom PE.
Zasięg.pngKsięga.png Księga ZasięguPasywnyUmiejętność ta zwiększa zasięg twojego ataku.
DropYang.pngKsięga.png Księga Dropu YangPasywnyUmiejętność ta zwiększa szansę na drop Yang.
SkillOdnowy.pngOdnowy.png Księga OdnowyAktywnyDzięki tej umiejętności zwierzak może zregenerować twoje PŻ,
gdy te spadną poniżej 20%. Stopień regeneracji zależy od poziomu i umiejętności zwierzaka.
Berserk1.pngKsięga.png Księga BerserkaPasywnyTa umiejętność zwierzaka zwiększa wartość twojego ataku.
Niesmiertelnosc.pngOdnowy.png Księga NieśmiertelnościAktywnyUmiejętność ta daje ci pewną szansę na tymczasową nieśmiertelność.
Antymagia.pngKsięga.png Księga AntymagiiPasywnyDzięki tej umiejętności możesz złamać magię przeciwnika.
SkillWampir.pngKsięga.png Księga WampiraPasywnyDzięki tej umiejętności zwierzaka możesz kraść wrogom PŻ.
SkillUzdrowienia.pngOdnowy.png Księga UzdrowieniaAktywnyDzięki tej umiejętności zwierzak może usuwać efekty zatrucia, krwawienia i spowolnienia.
SkillZwierciadła.pngKsięga.png Księga ZwierciadłaPasywnyDzięki tej umiejętność zwierzaka możesz odbijać odnoszone obrażenia na twojego przeciwnika.
SkillPrzeszkody.pngKsięga.png Księga PrzeszkodyPasywnyDzięki tej umiejętności zwierzaka możesz blokować obrażenia fizyczne.
SkillPrzebicia.pngKsięga.png Księga PrzebiciaPasywnyUmiejętność ta zwiększa twoje szanse na zadanie przeszywającego ciosu.
SkillPrzyspieszenia.pngKsięga.png Księga PrzyspieszeniaPasywnyUmiejętność ta skraca czas ładowania twoich umiejętności.

Wartości Umiejętności
  • Wartości są podane na maksymalnym stopniu rozwoju umiejętności (20)
Nazwa umiejętnościWartość
OdpornoscPet.png Odporność (ninja)11%-12%
OdpornoscPet.png Odporność (sura)11%-12%
OdpornoscPet.png Odporność (szaman)11%-12%
OdpornoscPet.png Odporność (wojownik)11%-12%
OdpornoscPet.png Odporność (likan)11%-12%
Ducha.png Księga Ducha6%-6%
Zasięg.png Księga Zasięgu6m-7m
DropYang.png Księga Dropu Yang10.1%-11.1%
SkillOdnowy.png Księga Odnowy55% szans na
6800pż-6866pż odnowy
Berserk1.png Księga Berserka8%-12%
Niesmiertelnosc.png Księga Nieśmiertelności50% szans na
2,6s
Antymagia.png Księga Antymagii9%-12%
SkillWampir.png Księga Wampira5%-5%
SkillUzdrowienia.png Księga Uzdrowienia39%-55%
SkillZwierciadła.png Księga Zwierciadła39%-55%
SkillPrzeszkody.png Księga Przeszkody9%-12%
SkillPrzebicia.png Księga Przebicia9%-10%
SkillPrzyspieszenia.png Księga Przyspieszenia17%-17%

Wartości Skilli Zwierząt Domowych
  • Należy pamiętać, że poziom zwierzęcia wpływa na wartość skilla. Wartości zostały wprowadzone w celach informacyjnych zaczerpnięte zostały z przeprowadzonych testów na 105 poziomie zwierzęcia.
  • Wartości umiejętności - poziom 20
Nazwa umiejętnościPrzykładowa wartość skilla na 105 lvl
Mały Małpiszon.png MałpkaMały Pająk.png PająkMały Razador.png RazadorMała Nemere.png NemereNiebieski Mały Smok.png SmokMała Meley.png MeleyMały Baashido.png Baashido
Berserk1.png
Berserk
8%8%9-14%8%11-14%7%11-13%
Antymagia.png
Antymagia
10%10%10%11-14%10%8%10%
OdpornoscPet.png
Odporność Likan
12%13-14%9-12%12%12%9-11%13-14%
OdpornoscPet.png
Odporność Ninja
12%12%10-14%12%13-14%9-11%12%
OdpornoscPet.png
Odporność Wojownik
13-14%12%9-12%12%12%9-11%12%
OdpornoscPet.png
Odporność Szaman
12%12%9-12%13-14%12%9-11%12%
OdpornoscPet.png
Odporność Sura
13-14%12%9-12%12%12%9-11%12%
Ducha.png
Duch
7%7%7%7%7%7%7-10%
Zasięg.png
Zasięg
6-9m6-8m6-9m6-9m6-9m6-9m6m
DropYang.png
Drop Yang
10.8-11.6%10.6%10.6%10.6%10.6%10,6%10,8-11,6%
SkillOdnowy.png
Odnowa
57% szansy na odzyskanie 7066-7200 pż57% szansy na odzyskanie 7066-7200 pż57% szansy na odzyskanie 7133-7333 pż57% szansy na odzyskanie 7133-7333 pż57% szansy na odzyskanie 7133-7333 pż57% szansy na odzyskanie 7133-7333 pż57% szansy na odzyskanie 7000 pż
Niesmiertelnosc.png
Nieśmiertelność
52% na 2.7 sec52% na 2.7-2.8 sec52% na 2.7 sec52% na 2.7 sec52% na 2.7 sec52% na 2.7 sec52% na 2,7 sec
SkillWampir.png
Wampiryzm
6%6%6%6%6%6%6-8%
SkillUzdrowienia.png
Uzdrowienie
41%41%41%47-67%41%47-67%41%
SkillZwierciadła.png
Zwierciadło
6%7-9%6%6%6%6%6%
SkillPrzeszkody.png
Przeszkoda
12%12%9-12%12%12%12%-14%12%
SkillPrzebicia.png
Przebicie
10%10%11-13%10%11-13%10%10%
SkillPrzyspieszenia.png
Przyspieszenie
18%18%18%18%18%18%18%

Ciekawostka
  • Stosunek wymaganego doświadczenia (exp'a) do wbicia kolejnego poziomu zwierzaka do wymaganego doświadczenia do wbicia kolejnego poziomu postaci wynosi dokładnie 20:9.
  • Stosunek wymaganego doświadczenia do wbicia kolejnego poziomu peta do Item exp wynosi dokładnie 1:9.
FAQ
  • Możesz zmienić nazwę swojemu zwierzakowi za pomocą Pergaminu Nazwy Zwierzaka dostępnego w Item-Shop za 49 SM.
  • Zwierzaki mają określony czas życia i dzień po upłynięciu tego czas umierają.
  • Aby zapobiec śmierci zwierzaka należy go karmić.
  • Zarówno żywność dla zwierzaka jak i samego zwierzaka można zdobyć w grze.
  • Możecie skrócić czas zdobywania pożywienia dla zwierzaka dzięki Przekąsce dla zwierzaka z ItemShop, przekąska ta może również ożywić martwego zwierzaka.
  • Poziom zwierzaka rośnie wraz z poziomem Twojej postaci.
  • Gdy martwy zwierzak ma np.25 dni a później go nakarmimy to jego wiek wraca do 1 dnia.
  • Zwierzak jest zdatny do handlu ale tylko przy pomocy specjalnego transportera z ItemShop.
  • Na poziomie 40 i 80 zwierzak może podnieść swój stopień.
  • Na ostatnim stopniu zwierzak może czytać specjalne księgi umiejętności.
  • W zależności od zwierzaka, można go nauczyć więcej niż jednej umiejętności.
  • Książki umiejętności dla zwierzaków wypadają w grze jak normalne KU.
Do zdobycia są z bossów : Lord Małp Baronówna Pająków Razador Nemere
  • Istnieje 18 różnych umiejętności zwierzaków i ksiąg dla nich.
  • Każdy przedmiot jakim nakarmimy zwierzaka daje określoną ilość item expa. Ilość ta zależy bezpośrednio od wartości danego przedmiotu i wynosi ona:
a) jeśli bierzemy pod uwagę cenę zakupu danego przedmiotu u handlarza bronią/zbroi to będzie to 10% tej ceny.
b) jeśli bierzemy pod uwagę wartość sprzedaży danego przedmiotu (ile dostajemy za jego sprzedanie u handlarzy) to jest to 50% tej sumy. Im więcej wart (lub więcej za niego zapłacimy) dany przedmiot, tym więcej doświadczenia otrzyma za niego zwierzak.

Komentarze